הקלטות היועמ"ש על תיק דרעי: "מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון"

נדב דוד 1 Comment on הקלטות היועמ"ש על תיק דרעי: "מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון"

הקלטות היועמ"ש מנדלבליט נחשפות בדבריו על תיק דרעי בו הוא מודה כי לא יצא מהחקירה כלום, למעט עבירה קטנה אחרת בעניין של מס, "עכשיו זה סדרה שלמה של אירועים כאלה, קטנים יותר או פחות. זה לא בטון, אין שם בטון, יש דברים אחרים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר הקריאות להעמיד את היועמ"ש מנדלבליט לחקירה על דבריו חסרי התקדים נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו שהתפרסמו ב'הארץ', "נתניהו סיכן את הדמוקרטיה, ניצלנו בחסדי שמיים", בנוסף אמר מנדלבליט, "בלי לשים לב פתאום מצאנו את עצמנו במלחמה על הלגיטימיות של היועץ המשפטי לממשלה, על ה-DNA של העם היהודי ומדינת ישראל".

דבריו עוררו סערה גדולה בציבור והיו שראו בכך אישור להפיכה השלטונית שמערכת המשפט ערכה נגד נתניהו והצליחה בה.

אמש התפרסמו הקלטות נוספות, יהיו שיגידו שבכדי להסיט את הסערה הגדולה, היו שבחרו להדליף הקלטות מדבריו של היועמ"ש על תיק דרעי ובו מגלה את עינוי הדין חסר התקדים בעניינו של יו"ר ש"ס, לאחר ארבע שנים שהונח התיק על שולחן היועמ"ש מבהיר מנדלבליט כי "התיק הזה אפי' לא נולד עכברון, זאת אומרת כלום".

עם זאת מבהיר היועמ"ש מנדלבליט כי יש סיכוי סביר להרשעה בעניין אחר של עבירות מס, ועל כך הוא יקבל הכרעה בתוך שלושה חודשים. בפרקליטות ניסו להביא את דרעי לעסקה של פרישה מהחיים הפוליטיים למספר שנים תמורת סגירת התיק נגדו.

מנדלבליט על החשדות לשוחד נגד דרעי: "אני חושב שהתוצאה היא לא טובה, היא רעה אפילו, שזה לקח כל כך הרבה זמן. תיק דרעי בא אליי כתיק שחיתות מאוד חמור, חקירה של נושאים ודברים כאילו שזה נראה וואו, גדול, כן? מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון, זאת אומרת כלום, זה לא שמשטרה, לא יודע, זה כאילו פשוט כלום, לא הייתה חקירה על העלמות מס. לקח פרק זמן מאוד ארוך, שלא הלך לשום מקום. פשוט כלום, עכשיו מתוך זה שחוקרים סיפור גדול שהוא לא קיים אז מגיעים לסיפורים אחרים. האם אפשר להתעלם מהם? חד משמעית לא, אי אפשר, אתה מגיע לדברים אחרים, לעולמות אחרים לגמרי ומגלים דברים".

מנדלבליט על עבירות המס לכאורה של דרעי: "יש סדרה שלמה של דברים וזה עובד מקצועית דרך המשטרה, דרך הפרקליטות ומגיע אליי, אני לא מכיר דרך אחרת, אני לא מוכן לעשות אחרת, גם אם זה ייקח הרבה זמן. הרבה מאוד זמן זה שם היה. עכשיו זה נורא ואיום, יש פה בעיה, אני כאן אחראי על כל המערכת, שחייל ברצועת עזה נפגע בגלל רשלנות או בגלל תאונת אימונים אז הרמטכ"ל גם נושא באחריות. יש בעיה במערכת, אני מסכים. עכשיו זה סדרה שלמה של אירועים כאלה, קטנים יותר או פחות. זה לא בטון, אין שם בטון, יש דברים אחרים. האם יש סיכוי סביר להרשעה? התשובה לדעתי כן. אני מתכוון שתהיה הכרעה בדבר הזה לכאן או לכאן לפני שאני מסיים את התפקיד".

ההקלטות התפרסמו בחדשות 12.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    למה לא חוקרים את המנדנבליט הזה?
    הוא מעל החוק?